TGF.co.il - מילון מונחי סאונד
 
מציג תוצאות 1 עד 1 מתוך 1
עוד |
  • צפיות: 9,571
  • תגובות: 0
  1. SeLective מנותק/ת TopGear Baby
    תאריך הצטרפות
    13.11.2010
    הודעות
    49
    #1

    A
    A/D Converter
    מתאם A/D (אנאלוגי/דיגיטלי - Analog to Digital)הוא מכשיר אלקטרוני - מכשיר שתפקידו להסב מתח אנאלוגי לתוצר דיגיטלי הניתן לאכסון, עיבוד, אחזורוהסבה חוזרת למצב אנאלוגי.

    Additive Synthesis
    תהליך יצירת צליל מורכב תוך שימוש בתדרים (צלילים טהורים או גלי סינוס - Sine Waves). תדר בסיסי יש "מעטפת שליטה" (Amplitude envelopeהמעניקה שליטה נפרדת לכל תדר,ליצירת הרמוניהאוגבים או אורגני Hammond הם שניהם כלי נגינה המתבססים על שיטת ה-Additive Synthesis.

    ADSR
    ארבעת הפרמטרים האחראים למעטפת השליטה. Decay Sustaine Release ADR אחראים לזמן ואילו S אחראי לעוצמה. לדוגמא : כאשר נלחץ תו על הצליל מתחיל מ-0 ווליום ועולה עד המקסימאלי תוך A זמן. כאשר הצליל מגיע למקסימום, הווליום שלו מתחיל לרדת עד לווליום S תוך D זמןכאשר מפסיקים ללחוץ על התו במקלדת, הווליום של הצליל חוזר ויורד ל-0 ווליום תוך R זמן.


    Amplifier
    מכשיר או תוכנה, אשר תפקידם הוא להגדיל את המתח(וולט) והכח (הספק) של אות מסויים. בד"כ מדובר במכשיר המגביר את העוצמה של אות אאודיו מסוייםז"א הווליום היוצא מן המכשיר יהיה חזק יותר הווליום הבסיסי הנכנס.

    Amplitude
    מונח המתייחס לעצמה / חוזק של אות מסויים. עוצמת הווליום של אות אאודיו.

    Amplitude Modulation
    שינוי בעצמה / חוזק של אות מסויים. לדוגמא יצירת אפקט Tremolo (שינוי חוזר ונשנה בווליום) על ידי שליטה על ה-VCA) Voltage Controlled Amplifier)בעזרת ה-Low Frequency Oscillator) LFO)

    Analog Synthesis
    מונח שמתיחס בעיקר לשיטת בנית הצליל של הסינטיסיזרים האנלוגים, למרות שכיום, לאור התחייה המחודשת של הצלילים הישנים ועליייתם של תוכנות המדמות אותם, המונח הפך לנפוץ יותר גם בהתיחס לתוכנות המחשב. שיטת הפעולה הבסיסית היא כדלקמן : בתחילה על ידי שימוש באוסילטורים נוצר צליל מורכב מאוד, ז"א על הרבה תדירויות וצורות גל. לאחר מכן עובר הצליל בפילטר/ים אשר שם "מנופים" תדרים מסויימים. ולאחר מכן עובר הצליל לאמפליפייר ומשם יוצא "החוצה". כמובן שיכולות להיות מעטפות שליטה גם בפילטר וגם במגבר, מה שיוסיף לייחוד התוצר הסופי. שיטה זו נקראת גם סינטזה בחיסור, (Subtractive Synthesis) משום שמתחילים מצליל מורכב ובדרך מחסירים ממנו תדירויות.

    Analog Synthesizer
    סינטיסיזרים המשתמשים במודולים אנלוגיים הנשלטים על ידי תנודות מתח (וולטז'). הראשון (כך אומרים) ליישם שיטה זו היה רוברט מוג אשר בשנות ה-60 בנה את הסינטי האנלוגי הראשון. שלושת המודולים הבסיסיים המרכיבים את הסינטיסייזר האנלוגי הם: Voltage Controlled Oscillator-VCO - החלק שמיצר את הצליל ההתחלתי. Voltage Controlled Filter-VCF - החלק בשבו מנפים תדירויות שונות. Voltage Controlled Amplifier-VCA - החלק אשר מגביר את הצליל ומוציא אותו "החוצה". כמובן שיכולים להיות מודולים נוספים ואף כמה מודולים מאותו סוג.

    Arpeggiator
    מכשיר או תוכנה אשר תפקידו הוא להעשיר את הצליל המקורי על ידי הוספת צלילים לאחר ניגון הצליל המקורי. טווח הצלילים הנוספים ומספרם ניתן לקביעה וכך גם הסולם המוזיקלי שבו תתבצע ההוספה. סינטיסייזרים מונופוניים רבים ותוכנות ליווי אוטומטיות משתמשים בשיטה זו על מנת להעשיר את טווח הצלילים ולהקל על היוצר.

    ASIO
    סוג של דרייבר (התקן ורטואלי) לכרטיסי קול, המאופיין במהירות ורמת ציפיה (ליטנסי) נמוכה. לא מספיק שכרטיס הקול יתמוך בדרייבר הנ"ל, דרושה גם תוכנה המסוגלת לתקשר עם דרייבר זה.

    Attenuator
    הכוונה היא בהנמכה "ברוטאלית" של ערך העוצמה או הכמות של תכונה מסויימת. ה-Attenuator הוא מכשיר המוריד / מחליש / מנמיך את הערך של תכונה מסויימת בדרך כלל בהתייחס לווליום של גל קול כלשהוא.

    Audible Range
    טווח השמיעה, הכוונה היא לתווח תדרי גלי הקול שהאוזן האנושית מסוגלת לשמוע. אדם נורמלי מסוגל לשמוע תדרים בתווח של Hz 20-20,000 . כלב יכול לשמוע תדרים יותר גבוהים. אדם שהיה הרבה בהופעות רוק קרוב לרמקולים, יכול לשמוע פחות.


    Auto Correlation
    בתירגום מילולי- תיקון אוטומטי. נהוג להשתמש במונח זה כאשר מדברים על תהליך הכנת לופ מושלם ז"א מינימום בעיות המשכיות.

    Automation
    שליטה (בדרך כלל אוטומטית) על ההיבטים השונים של המודולים השונים. האוטומציה מאפשרת לנו להקליט את תנועת הכפתורים, פיידרים, מתגים וכו' כך שהם יחזרו על פעולתם במדויק. לדוגמא : הקלטת שינוי ה-CutOff של צליל מסויים תגרום לכך שכל פעם שנשמיע את הצליל נשמע גם את השינוי.

    Aux Send
    חלק ממיקסר (אמיתי או ווירטואלי / מכשיר או תוכנה) המאפשר לשלוח את הסאונד העובר דרכו לשרשרת אפקטים לפני שליחת הסאונד "החוצה" (לכרטיס הקול , מגבר , רמקולים , וכו')


    B

    Band Pass Filter
    סוג פילטר המאפשר רק לקבוצת תדרים ספציפית (אשר הוגדרה מראש) לעבור דרכו וחוסם את שאר התדרים. משתמשים בו בדרך כלל למעבר תדרי האמצע.


    Bit, Byte
    במחשב כל פיסת מידע מיוצגת על ידי 0 ו-1 (שיטת היצוג הבינארית) ביט היא פיסת מידע אחת שכזו. במידי כל שמונה ביטים מרכיבים Byte ורוב הודעות המידי מורכבות משניים שלושה Byts. כמעט ואין למידע הזה שום ערך למוזיקאי.

    BPM
    ערך מספרי המייצג את מהירות הקטע המוזיקלי. Beats Per Minute- מספר הפעימות בדקה. כמה שהערך יותר גבוה, כך השיר יותר מהיר ולהפך.

    Buffer
    איזור בזיכרון המחשב המיועד לאיחסון זמני של נתונים. בהקשר של מוזיקה ומחשבים, הבאפרים מאחסנים בתוכם מידע מוזיקלי מהירות הגישה לבאפרים מהירה יותר מאשר לדיסק הקשיח או לכרטיס הקול ולכן למטרת גישה ואיחזור מהירים נשמרים נתונים בבפארים.


    C

    Channel
    -Channel MIDI - ערוץ אינפורמציה אשר בו מועברים פקודות המידי השונות. המידי מספק 16 ערוצים אשר בכל ערוץ ניתן ליצג כלי (אינסטרומנט) אחד. -Channel MIDI Control - ערוץ המידי מכיל אינפורמציה גם על הקונטרולרים השונים אשר נמצאים בשימוש. -Channel Audio - ערוץ המכיל בתוכו את תוכן קובץ ההאודיו. אם האודיו הוא סטריאופוני, ידרשו שני ערוצים להכיל אותו. אם ההאודיו הוא מונופוני אז ערוץ אחד יספיק. כיום ברוב התוכנות כמות ערוצי ההאודיו מוגבלת רק על ידי כוח המחשב שעומד לרשות המוזיקאי.




    Chorus
    אפקט הגורם להכפלת הקול על ידי שילוב שני סאונדים זהים ועיכוב (דיליי) קצר (20-50 mS) של אחד מהם. כמו כן מקובל לשנות בעדינות את הFrequency של אחד הסאונדים. אפקט זה נהוג למצוא על סאונדים של גיטרה לדוגמא.


    Clipping
    רעש ( Distortion ) בלתי רצוי של סאונד הנגרם משימוש בווליום גבוה מדי. ההגדרה הטכנית היא : העמסת יתר של מעגל אלקטרוני בעוצמת גל גבוהה מדי.




    Compressor
    הקומפרסור הוא כוון עוצמת קול אוטומטי. תפקידו הוא "לישר" את הווליום של סאונד מסויים. ז"א להנמיך עליות ווליום לא צפויות ולהגביר עוצמות קול נמוכות וכך ליצור סאונד בעל ווליום זהה לכל אורכו. הקומפרסור נמצא בשימוש כמעט בכל הקלטת סאונד אמיתי (לא סינטזה) לדוגמא : שירה, תופים, מפוחית פה וכו'...


    קומפרסור - AGC, Auto-Gain-Control - בקר-עוצמה-אוטומאטי
    הוא "מאזין" לגל הקול, ובמידה והעוצמה של אותו הגל עוברת סף מסויים (זאת תגדירו ב -Threshold), הוא מנמיך - מקמפרס את הגל ע"פ יחס (זאת תגדירו ב - Ratio).


    *קרדיט לפורום אחר.
    נערך לאחרונה על ידי SimpLe; 08.12.10 בשעה 18:13.

  2.  
  3. נושאים אחרונים
 

המבקרים מצאו דף זה ע"י חיפוש המילים:

SEO by vBSEO