TGF.co.il - [קורס תכנות] שיעור #1 - מידע כללי
 
מציג תוצאות 1 עד 3 מתוך 3
עוד |
  1. Snir_Sofer's Avatar
    Snir_Sofer מנותק/ת TopGear Beginner
    תאריך הצטרפות
    07.01.2010
    שם פרטי
    שניר
    הודעות
    159
    #1

    קורס תכנות - שיעור #1 - מידע כללי

    ברוכים הבאים לשיעור הראשון של קורס התכנות.
    דבר ראשון יש לציין כי הקורס מדבר אחר ורק על תכנות בשפת התכנות Pawn בהקשרה ל SA-MP.

    באמצעות השיעורים הללו תוכלו ללמוד לתכנת ב Pawn בדרך הנכונה ביותר. מדריכים אלו, להבדיל מרוב המדריכים המפורסמים ברשת (נכון לעכשיו - 10/2009), נבדקו ונכתבים בניסוח הכי מובן גם למי שעוד לא מתכנת.

    הקורס מכיל (או יותר נכון, יכיל) המון שיעורים, כל אחד מהם יהיה על דבר אחר בשפה.

    אני מציע שלא לדלג על טקסטים ולקרוא הכל בפירוט. רק ככה תגיעו לרמות גבוהות בתכנות. קריאה ברפרוף תוביל לבעיות ולשכיחת פרטים.

    אז מה תלמדו בשיעור הזה?

    1. הסבר ראשוני
    2. מושגים
    3. מקורות מידע וקישורים חשובים

    שיהיה בהצלחה

    1. הסבר ראשוני

    מה זה תכנות? האם זה אותיות ביפנית ותוים מורכבים שביחד עושים לנו כאב ראש? לפעמים כן.
    תכנות הוא במילים פשוטות רשימת פעולות, לגרום למשהו לעשות \ לקיים משהו.
    במושג היותר פשוט, תכנות הוא כמו רשימת קניות. רשמנו מספר מצרכים והם מה שיגיע אלינו.
    נתנו בקשה - קיבלנו תשובה.
    זה בדיוק ככה בתכנות.

    בואו נחשוב שתכנות היה בעברית...
    נסו להסתכל לרגע על הטקסט הבא:
    1. כאשר המוד נכנס לשרת, צור NRG-500.
    2. הוסף פקודה של /help שמסבירה על השרת.
    3. הוסף שיגור לעיר לאס ונטוראס.
    תרשו לי להפתיע אותכם - התכנות מתבצע כמעט בדיוק כך. הוא רק יותר מורכב; מאפשר לנו יותר דברים. לדוגמה:
    1. במקום רק ליצור אופנוע מסוג NRG-500, הוא מאפשר לנו לבחור את המיקום שלו, את הצבעים שלו, את הזווית שלו... והרבה ממה שחשבנו קודם.
    2. במקום רק ליצור פקודת /help, אתם מקבלים את האפשרות לבחור האם הפקודה תעבוד גם בתור /HELP (אותיות גדולות) והאם לא, מה יהיה רשום כאשר מקלידים את הפקודה, באיזה צבע הטקסט יהיה רשום? הכל מוחלט פה.
    3. במקום רק ליצור שיגור לעיר LV, אתם יכולים לבחור את הנקודה המדוייקת שאליו ישוגרו שחקנים, אתם יכולים לבחור הודעה שתוצג כאשר משתגרים, לבחור האם השיגור יהיה עם רכב או בלי רכב.

    הדבר היחיד שאתם צריכים לדעת על מנת להתחיל לתכנת, הוא תחביר.
    מה זה תחביר? תחביר הוא צורת הכתיבה. כמו בעברית, יש לנו אותיות... "אבגדהו...", יש לנו סימני פיסוק, ניקוד אם רוצים, כתיבה בכתב או בדפוס. זה בדיוק ככה גם בתכנות.
    אנו מתכנתים בשפת תכנות שנקראת Pawn. כן, שפה... בדיוק כמו עברית. רק שהשפה הזאת נמצאת אך ורק בתוך המחשב ולא מתקשרים איתה עם אנשים.
    למה התכנות הוא בשפת Pawn, שפה שאף אחד לא הכיר? למה הוא לא באנגלית?
    יש סיבה. המחשבים לא יכולים לקרוא עברית או אנגלית. הם לא מבינים את מה שאנחנו רושמים. מה שהמחשבים כן מבינים, זה שפה שעובדים איתה במחשב. כמו לדוגמה Pawn

    אז האם המחשב פשוט יכול לקרוא ולהבין את מה שאנחנו כותבים?
    האמת, שלא.
    המודים שאתם תבנו, ייכתבו בקבצים שנקראים קבצי .pwn.
    קבצי .pwn הם קבצי מקור: רק איתם ניתן לתכנת את המודים. במידה ויש לכם קוד מקור של מוד, תוכלו לתכנת אותו. אבל, לא לטעון אותו אל השרת.
    מה שאתם כן יכולים לעשות עם קבצי .pwn, הוא להשתמש במהדר (הסבר בהמשך) - מה שיוביל ליצירת קובץ .amx שנוצר ע"פ קובץ ה .pwn.
    אז... מה זה .amx? קובץ AMX הוא קובץ שכן ניתן לטעינה על שרת, אך לא ניתן לתכנת אותו. איך עובדים עם שני הקבצים הללו? יוצרים את המוד שלכם בקובץ .pwn, גורמים לקובץ .amx להיווצר, וטוענים את קובץ ה .amx לשרת. שלושת הפעולות הללו הינן פעולות פשוטות ביותר.
    את קובץ ה .amx המחשב כן יכול לקרוא. הוא מבין את מה שרשום שם ויכול להפעיל את זה.

    יש לנו פה קלט ופלט - כמו שאמרתי בהתחלה, שאלנו שאלה וקיבלנו תשובה, שלחנו רשימת קניות וקיבלנו מצרכים.
    יצרנו קובץ .amx וקיבלנו מוד שרץ על שרת SA-MP.

    2. מושגים

    לפניכם מספר מושגים, רצוי ללמוד ולזכור אותם, מהסיבה שהקורס יישתמש בהם.
    המושגים הללו הינם ראשוניים וקלים.

    קוד (Code) - טקסט שנכתב בשפת תכנות.

    סקריפט (Script) - קובץ שבו יש קוד.
    מוד (Gamemode) - מוד שיכול להיות בשרת ב SA-MP. רק אחד כזה יכול להיות על השרת בכל פעם.
    פילטרסקריפט (Filterscript) - קוד שטעון על השרת בכל המודים שיהיו בו. ניתן לטעון 16 כאלה על השרת.
    קובץ מקור (Source File) - קובץ שבו יש קוד הניתן לעריכה.
    קובץ PWN - קובץ מקור של סקריפט כלשהו (מוד \ פילטרסקריפט).
    קובץ AMX - קובץ שנבנה על בסיס קובץ אחר בו היה קוד שנעשה עליו שימוש במהדר.
    קובץ INC - ספרייה לתכנות, מכילה אפשרויות תכנות שונות שיאפשרו \ יעזרו לתכנת.
    פאון (Pawn) - שפת התכנות בה אנו עובדים. השפה משמשת להרבה דברים, אך אנחנו נעסוק רק בהקשרה ל SA-MP.
    פאונו (Pawno) - תוכנה שימושית לעריכת קבצי PWN. אנו נשתמש בה.
    שרת (Server) - שרת משחק של SA-MP עליו צריכים לרוץ קבצי AMX של מודים או פילטרסקריפטים. השרת יכול להיות מאוחסן ויכול להיות ביתי (אנו נשתמש בשרתים ביתיים על מנת לבדוק קודים שעשינו).

    3. מקורות מידע וקישורים חשובים

    עד לשיעור השני, אתם מוזמנים לעיין במספר קישורים שיכולים להיות שימושיים:
    http://www.sa-mp.com/ - האתר הרשמי של SA-MP.
    http://wiki.sa-mp.com/wiki/Main_Page - הויקיפדיה של SA-MP. מלאה בפרטים על המשחק ועל התכנות.
    http://forum.sa-mp.com/ - הפורומים של הראשיים SA-MP. מומלץ להרשם. תוכלו לבקש שם עזרה במידה ונתקעתם (כמובן שאפשר לבקש גם בפורום הזה).


    עד כאן להפעם.

    קרדיט לעמית בראמי , יוצר המדריך



  2.  
  3. נושאים אחרונים
  4. asaf255 מנותק/ת TopGear Professional
    תאריך הצטרפות
    26.12.2009
    הודעות
    638
    #2

    תודה!!

  5. Almogzxp מנותק/ת TopGear Advanced
    תאריך הצטרפות
    20.07.2009
    שם פרטי
    אלמוג
    הודעות
    345
    #3

    כל הכבוד! שימושי ביותר! D:
    ---סטטוס---
    פרסים:
    5 ווינרים! , פעם אחת מנהל השבוע.
    ניהול:
    פעם אחת מנהל פורום פלאש ואנימציה.
    פעמיים מנהל פורום GUNZ.
    פעמיים מנהל פורום יוצרים משחקים.

    איזה היסטוריה יש לי פה אה ? XD
    ---עיסוקים---
    GunZ, Flash + as2, וSA-MP.
    ------

 

המבקרים מצאו דף זה ע"י חיפוש המילים:

SEO by vBSEO