TGF.co.il - ~הסבר על המוזיקה האלקטרונית~
 
מציג תוצאות 1 עד 2 מתוך 2
עוד |
  • צפיות: 10,632
  • תגובות: 1
  1. CarlsBerg מנותק/ת מורחק
    תאריך הצטרפות
    02.11.2008
    שם פרטי
    Heaven
    הודעות
    2,338
    #1

    ~הסבר על המוזיקה האלקטרונית~

    הגדרה:

    מוזיקה אלקטרונית היא כל מוזיקה המנוגנת באמצעות כלים אלקטרוניים. כאשר מתייחסים למוזיקה אלקטרונית כסגנון מוזיקלי נפרד, הכוונה היא למוזיקה שהכלים הדומיננטיים בה הם אלקטרוניים כגון סינתיסייזר, מחשב, מכונת תופים וסמפלר. המוזיקה האלקטרונית לעתים מאופיינת כ"מוזיקה ממוחשבת" מאחר שחלק ניכר מהיצירה והעיבוד נעשה בקלות רבה על מחשב ובאמצעות תוכנות מתאימות.

    סיגנונות שבמוזיקה האלקטרונית:

    פריסטייל/ צ'ילאווט/ ווקאל/ אמביינט":
    כל אלו נחשבים "האלקטרונית הנמוכה ביותר",
    מקצב איטי במיוחד, סיגנון שקט לרוב בא עם שירה.

    אלקטרוניקה - תעשייתי
    משתייך בעיקר לז'אנרים האלקטרוניים, נחשב ברב המקרים כתת-ז'אנר של טראנס.
    מאופיין בצלילים חזקים ורעשניים במיוחד, קצב מאסיבי ובלי הרבה, אם בכלל, מלודיה.

    אמביינט
    שילוב אוירה רגועה ואלמנטים מהניו אייג' במקצב של האוס מתון.

    איי די אם
    Intelligent Dance Music למרות שהז'אנר מכסה מספר רב של סגנונות אלקטרוניים,
    לכל ה- IDM יש מטרה משותפת שעיקרה להרחיק את גבולות המוזיקה האלקטרונית מרחבת הריקודים -
    ולגרום למא*** לעשות מאמצים מתסכלים בנסיון להתרכז בריקוד במקום בלהקשיב למוזיקה.
    אמנים הפועלים בסגנון: Aphex Twin, ו- Nightmers On Wax.
    ברייק ביט - ביג ביט
    סגנון אלקטרוני שהתחיל להתפתח בשנות ה-80-90.
    דומה בבסיסו למוזיקת הג'אנל והדראמ-אנד-בייס שהתפתחה באותם שנים רק שהוא שונה מהם בדבר אחד:
    הברייק-ביט מאופיין בצלילים אלקטרונים נטו ובאווירה גדושת אלקטרוניקה,
    קצבית ושמחה, לעומת הג'אנגל וה-DN'B שמאופיינים בסגנון יותר ג'אזי עם אווירה יותר אפלה וקודרת.
    דראם נ' בייס / ג'אנגל
    החבר הדיגיטלי של הרגאיי.
    מוסיקת הג'אנגל מאופיינת במלודיות עמומות ולופים קטועים.
    הדראם נ' בייס מאופיין באותם דברים להוציא את השפעת הרגאיי.

    האוס
    המוסיקה מאופיינת בביטים של 4, ע"י האייהטים, מחיאות כפיים אלקטרוניות, לופים של בס וסיקוונסים של תופים.
    ההאוס מושפע מהג'אז, הראפ, הנשמה, R&B, פופ ורגאיי.

    האוס - דיפ
    מאפיין עיקרי הוא בס נמוך מאוד די דומה לדאב הרבה פעמים.
    דבר נוסף הוא הרבה פעמים ווקאליות שנכנסת ויצירת אוירה של מעט (ולפעמים הרבה) אפלה.. משהו "מחתרתי" נקרא לזה..
    מאפיינים נוספים הם כלים די נמוכים ומעט ההאייטים שבו ושילוב של אלמנטים בלוזיים\ג'אזיים.

    האוס - טרייבל
    מאופיין כמובן בפרקשנים לרוב...תופי קונגו וכל מה שמסביב נתון להשפעות אפריקאיות ודרום אמריקאיות.
    גם הטרייבל כמו רוב סוגי ההאוס נתון לתת זאנרים למינהם לכן קשה לאפיין בו כלים נוספים מלבד מה שצויין.

    האוס - ניו יורק
    סגנון האוס שהתפתח בשנות ה-70-80 בניו-יורק. הרבה קצב, הרבה גרוב ,מוזיקה שמחה וסאונדים אורגניים רכים.
    הרבה השפעות מכיוון הג'אז שהוכנסו לקצב ההאוס.
    המאפיין המרכזי והחשוב ביותר שלו הוא

    האוס - פרוגרסיב
    סגנון שמאופיין בהמשכיות שבו.ללא יותר מדי שינויים לאורך הקטע, ללא יותר מדי חידושים תוך כדי התקדמות הקטע..
    אין התפתחות למקומות חדשים.
    בדר"כ הרבה קטעים שאינם מוגדרים כפרוגרסיב יכולים להוסיף לעצמם את התואר הזה בגלל שאין חידוש\שינוי במהלך הקטע -
    עקב כך גם אי אפשר לאפיין פרוגרסיב בכלים מסויימים וכו' ...
    בין קטע דיפ לטרייבל יש הבדל בכלים אך הם עדיין יכולים להיות גם מוגדרים כפרוגרסיב.
    קטע דיפ או טרייבל יכולים להיות פרוגרסיב ובין שני הסגנונות יש הבדל בשימוש בכלים.

    האוס - שיקגו
    משם למעשה התחיל ההאוס האמיתי ..מה שהיום הרבה מכנים בטעות כטכנו..
    הוא ההאוס הטהור והאמיתי שהביא איתו מרשל גפרסון משיקגו והמאפיינים הם בעיקר כמו המאפיינים של ההאוס הרגיל: ראפ,סול,רגאיי,ג'אז,פופ וכו'...
    טכנו
    קצב טהור משולב בצלילים תעשיתיים. מקור הטכנו במרכז דטרויט באמצע שנות ה- 80.

    טראנס - גואה
    עבר חלף מן העולם תור הזהב של הגואה טראנס, ללא ספק הסגנון המורכב מכולם!
    בד"כ על BPM קרוב ל-140 עם מלודיות מהירות כשעוד מלודיה מצטרפת אחת על השניה ויוצרות מספר מלודיות שמתנגנות בו זמנית ויחד יוצרות הרמוניה.
    אחד הסגנונות בהם משולבים המספר רב של כלים בו זמנית.

    טראנס - דארק
    טראנס על BPM נמוך בדר"כ מינימליסטי מאד וכמעט שלא כולל מלודיות.
    לרוב עם באסליין שמן וכבד.

    טראנס - טרייבל
    טראנס (137-148BPM) בסגנון אפל וכבד מלווה בהרבה כלי הקשה ותופים- ומכאן השם: TRIBLE- מלשון שבטי.
    מכיל הרבה משחקי פרקאשיין שמנסים לדמות/לחקות את הקצב של השבטים האפריקאיים ביחד עם באסים שמנים וסינטים חורקים המאופיינים לטראנס.

    טראנס - מינימל
    טראנס שבנוי בעיקר על קצב ו-BPM נמוך.
    מינמליסטי, איטי וקצבי. הכלאה של טכנו וטראנס. את עידן המינימל התחיל Noma

    טראנס - מלודי
    סגנון אחר של טראנס שהיה קיים בתקופת הגואה,
    בנוי על מלודיות שלא כמו בגואה אינן מתנגנות אחת על השניה , יותר מינימליסטי מהגואה.

    טראנס - נצחונות
    טראנס הנצחונות הוא הטראנס שנועד בעיקר להקפיץ את הקהל, לעומת הטראנס הפסיכודאלי והפסיי טראנס

    בטראנס הנצחונות המלודיה היא החשובה ובכלל לא נסתרת, ולעומת הגואה טראנס
    משולבים בו קצת ערוצים, צלילים ואפקטים. המטרה העיקרית של טראנס
    הנצחונות הוא להרקיד ולשמח.

    טראנס - פסיכודאלי
    מוסיקה שמתמקדת יותר על אפקטים מאשר על מלודיות, לעיתים קרובות ניתן לשמוע גם מלודיות שמורכבות מאפקטים (עיין ערך הוקס פלוקס , פלינפלה וכו').
    בניגוד לדארק ומינימל טראנס כאן יש צלילים גבוהים גם כשהדגש הוא על משחקי ביט, אפקטים ותבנית.
    הז'אנר השולט היום וכולל מגוון רחב של קטגוריות, מאינפקטד משרום המסחריים ועד טקסס פאגוט הפסיכופטים.

    טראנס - פסיכומלודי
    הכלאה של טראנס מלודי ופסיכודאלי. הבולטים בז'אנר הלא הם אינפקטד משרום. רוב היוצרים הישראלים פונים לז'אנר הזה.
    ז'אנר זה כמו הטראנס המלודי מורכב גם הוא ממלודיות אך ממלודיות בעלות אופי פסיכודאלי (סולמות מוזרים ונוטים מפתיעים).
    כמו-כן הסאונדים שבהם נעשות המלודיות הם לא סאונדים עדינים וברורים כמו בטראנס המלודי אלא סאונדים אנאלוגים עם LFO של כל מיני פילטרים עליהם.
    בנוסף יש את השילוב של משחקי האפקטים מהפסיי והבי פי אם בסביבות ה-140.
    * רבים מכנים את הסגנון הזה פול-און

    טראנס - פרוגרסיב
    טראנס שיש בו התקדמות, מבנה רעיוני שנבנה לאט לאט עם ההתקדמות של הטראק (פרוגרשן).

    טראנס - קלאב
    פיתוח משותף לישראל והולנד. מעין הכלאה בין טראנס להאוס.
    מלודיות רכות ומגוונות.

    פרנץ' האוס
    האוס מלודי, שמח, מכיל לרוב סימפולים מלהיטי שנות ה-70, ומאופיין בשילוב בין נגינה חיה ושירה לבין לופים אלקטרוניים וסינטים.
    אמנים מובילים בתחום: מודג'ו, דאפט פאנק, בנג'מין דיאמונד, לאורנט גרנייר.

    צ'יל האוס
    הומצא בשנים האחרונות על ידי חוזה פאדילה,
    ששילב קטעי צ'יל אאוט יחד עם מקצבי 4/4 בסגנון האוס יחד עם ווקאלים מזדמנים והוציא את Chillhouse mix,
    שני אוספים שקיבעו את סגנון הז'אנר.



    *קרדיט לויקיפדיה ואתרים אחרים*

  2.  
  3. נושאים אחרונים
  4. IceScReaM מנותק/ת מפקחת קטגורית רכילות ומפורסמים לשעבר
    תאריך הצטרפות
    29.11.2008
    שם פרטי
    ויקה
    הודעות
    2,141
    בלוג פוסטים
    1
    #2

    הרבה סיגנונות O:
    אפעם לא הבנתי ולא אבין בזה חח
    תודה רבה[:

    מספר ווינרים: 14 ~ 15 ~ 16

    גמדים עוד ישתלטו על העולםD:

 

המבקרים מצאו דף זה ע"י חיפוש המילים:

SEO by vBSEO