TGF.co.il - הסבר כללי על רכבים כולל מושגי - יסוד
 
נושא סגור
מציג תוצאות 1 עד 2 מתוך 2
עוד |
  1. R3load מנותק/ת TopGear Beginner
    תאריך הצטרפות
    31.05.2007
    שם פרטי
    יוני
    הודעות
    88
    #1

    הסבר כללי על רכבים כולל מושגי - יסוד:


    שינויים ושיפורים ברכב ספורטיבי:

    שינוי אסטטי - צבע שונה, מראות, מדבקות, סמלים, פסי קישוט ,שטיחים מיוחדים, החלפת ידית גיר .
    שינויים אלו מבטאים בעיקר את אישיותו של בעל הרכב.


    שינויים אוירודינמיים ע"י ספוילרים \ חצאיות:

    התנגדות נוספת ולכוון הנסיעה, לכן יתכן שהצלחנו לשפר את מראה הרכב ועם זאת גרמנו לבזבוז דלק ועומס נוסף על המנוע! הוספת הספוילר מצד שני יכול לגרום להקטנת כוח העילוי ולהגדלת יציבות הרכב על הכביש בתנאים
    מסוימים - במהירויות בינוניות ומעלה. אחת המגרעות שבהרכבת ספוילר קדמי שלא מודעים אליה - היא הקטנת נפח כמות האוויר המגיע למנוע למטרת קירור, לכן יש לתכנן בזהירות התקנת ספוילר קדמי כאשר באותה עת יש לדאוג לפתחי כניסת אויר בהתאם.

    שינויים מכניים ברכב:

    הנמכה - ע"י החלפת קפיצים ובולמים קצרים יותר מגיעים לאותה נקודה של השגת יציבות הרכב. היות ושינוי זה הוא יותר רדיקלי מהקודם, יש לקחת בחשבון את הדברים הבאים: שינוי בזויות הגלגול של הרכב, שינוי זוויות הקמבר והקסטור, תיתכן פגיעה בשילדה או בכנפי הרכב ע"י הצמיג ואו ע"י חישוקי הגלגלים.


    תוספות ושינויים במנוע:


    1. אגזוז זרימה חופשית - ולא "אגזוז לחץ", בצורתו הישראלית מוחלף רק הדוד האחורי, דבר אשר לא גורם ליותר מדי שינוי, פרט לרעש. בצורתו הנורמאלית, מוחלף הדוד האחורי, וכל הצנרת מהדאון פייפ ועד הדוד, דבר אשר תורם ליציאה יותר נקייה וחלקה של הגזים הנפלטים מהמנוע, והעלאת ההספק, כתוצאה מכך שיש פחות התנגדות בפליטה של המנוע, שמאפשר לו לעבוד חופשי יותר.
    דבר זה מורגש במיוחד ברכבים מוגדשים, אשר דחיסת האוויר בהם הרבה יותר גדולה.
    מערכות זרימה חופשית בנויות משלושה סוגי מתכות:
    · ברזל שחור - המתכת הזולה מבין השלושה. הברזל לא עמיד כ"כ, כבד מאוד, מתחמם מהר, ומחליד מהר.

    · נירוסטה - יותר יקרה מהברזל, יותר קלה, ופולטת את החום בצורה עדיפה, הנירוסטה הרבה יותר עמידה, ואורך החיים שלה ארוך במיוחד.


    · טיטניום - המתכת הכי פחות נפוצה בישראל, והכי יקרה מבין השלושה, הטיטניום הרבה יותר קל (כ-4 קילו לכל הצנרת כולל הדוד האחורי), פולטת חום בצורה הכי אפקטיבית שיש, ואורך חיים הגבוה ביותר.
    2. רכב מוגדש - כל רכב בעל מגדש. המגדשים המוכרים לנו הם - "טורבו", ו"סופרצ'ארג'ר".

    3. רכב אטמוספרי - רכב ללא כל מגדש. (הונדות לדוגמא).

    4. טורבו - הטורבו דוחס אוויר למנוע, היתרון בכך הוא שהמנוע עובד בלחץ אויר גבוה יותר, משמע יש שריפה חזקה יותר (בכל פעולה יש יותר חמצן ויותר דלק = פיצוץ חזק יותר) = יותר כוח. הטורבו מסתובב בעזרת גזי הפליטה מהמנוע בצידו האחד של הטורבו, בצידו השני יש מניפה שדוחסת את האויר למנוע. הגזים אשר נפלטים מהמנוע, מסובבים את הטורבינה, אשר מניעה את הקומפרסור שגודש את האוויר בחזרה ליניקה של המנוע. הטורבו בא במגוון של גדלים, טורבו מקורי של רכב, מותאם לנסיעה אמינה וחסכונית יחסית, מגיע בגדישה נמוכה בדרך כלל (0.5 באר...), טורבו כזה נכנס בטורים נמוכים יחסית (2000 סל"ד).
    ככל שהטורבו גדול יותר, כך הוא יכנס מאוחר יותר, כיון שגודלו דורש פליטה חזקה יותר של גזים מהמנוע על מנת להזיז את המניפות הכבדות/גדולות יותר , אשר גזים כאלה רק מגיעים בטורים גבוהים יותר היכן שיש פליטה חזקה יותר , אבל כך גם הוא יתן יותר כוח כיוון שיש לו יכולת להכניס כמות גדולה יותר של אוויר.
    הסל"ד בו נכנס הטורבו משתנה במספר דברים:

    · גודל הפליטה - ככל שהפליטה גדולה יותר, יצטרכו טורים גבוהים יותר על מנת שהוא יכנס (כתוצאה מגודל גדול)

    · הטורבואים החדשים יותר מגיעים עם מיסבים כדוריים, אשר מאפשרים תנועה חופשית יותר של המניפות, וכניסה מוקדמת יותר של הטורבו לפעולה.

    · להבים קרמיים, הם להבים קלים יותר מלהבי הפלדה, דבר אשר עוזר לכניסה מוקדמת של הטורבו לפעולה.

    5. אינטרקולר/מצנן ביניים - תפקיד מצנן הביניים הוא לקרר את האוויר שבא מהקומפרסור למנוע, באוויר קר יש יותר מולקולות אוויר מאשר באוויר חם, מה שתורם לבעירה.
    מצנן הביניים מומלץ בכל רכב מוגדש על מנת לקבל פעולה אפקטיבית יותר של המגדש.

    6. סופרצ'ארג'ר - ההבדל בין סופרצ'ארג'ר לטורבו, הוא אספקת הכוח, בטורבו הגזים היוצאים מהמנוע מזיזים את הטורבינה, כאשר בסופרצ'ארג'ר ישנה רצועה שמתחברת ישירות למנוע, ומסובבת את הטורבינה.
    היתרון - נכנס בטורים מאוד מוקדמים (בניגוד לטורבו גדול).
    החסרון - יוצר עומס על המנוע בגלל שהוא משתמש בכוח המנוע בכדי להסתובב. ואינו יכול להגיע לסיבובים מהירים כמו טורבו , ואינו מפיק מספיק כוח כתוצאה מכך. כפיצוי על כך , מדחסים של סופר הם ענקיים כפיצוי על מהירות הסיבוב שלהם.

    7. צ'יפ - צ'יפ הינו כיוון מחדש של מחשב ניהול המנוע ברכב, בכיוון מכוון מחדש מקדם ההצתה, וכן מנתק ההצתה, מפות זרימת הדלק, וברכבים מוגדשים גם מפות הגדישה. לאחר כיוון המחשב, המנוע מזרים יותר דלק, מה שנותן יותר כוח, צ'יפ פחות מורגש ברכבים אטמוספרים מאשר במוגדשים, כיוון שבמוגדשים מעלים את הגדישה, דבר אשר מזרים יותר אוויר ונותן אפשרות להזרים הרבה יותר דלק.

    8. פילטר אוויר פתוח - בפילטר אוויר פתוח שטח הפנים גדול יותר בהשוואה לפילטר מקורי. דבר זה מאפשר כניסה של יותר אוויר, בדרך כלל שמחליפים את הפילטר, ממקמים אותו במיקום יותר קר יותר אוויר קר = יותר דלק = יותר כוח.

    9. שסתום פריקה - ישנם 2 סוגים של שסתומי פריקה. תפקידו של השסתום הוא לפרוק החוצה את לחץ האוויר שנותר מהמגדש.

    א. שסתום פריקה ממוחזר/DIVERTED VALVE - שסתום זה, פורק את האוויר בחזרה למערכת היניקה אומרים ששסתום זה יותר יעיל, עקב החזרה של האוויר למערכת.
    ב. שסתום פריקה "חיצוני"/BOV - שסתום זה, פורק את האוויר החוצה לאטמוספירה, ועושה את רעש הפריקה המפורסם..ווווווווווווווווו ווופטששששששששש

    שסטומי פריקה לכל סוגיהם, לא יעבדו על רכבי טורבו-דיזל, מכיוון שברכבים אלו אין מצערת.


    האם מסנן אוויר תחליפי יכול לתת לי יותר כוח ?

    נראה שיש מאות סוגים שונים של מסנני אוויר שיתאימו לכל דבר שאתה נוהג בו, החל ממסנני אוויר חילופים (inbox), שמחליפים את המסנן המקורי באוטו ועד מערכות יניקה שלמות (induction kits). אבל מה הם עושים וכמה הם יעילים ?

    מה למעשה הם עושים ?
    הם מנקים את האוויר לפני שהוא נכנס למנוע.
    התאוריה אומרת שככל שנכניס יותר אוויר קר למנוע , כך הוא ייצר יותר כוח, בתנאי שהדלק מסופק לתערובת, בפרופורציות המתאימות !
    זה אומר אם כך, שאם נשים במקום הפילטר המקורי פילטר שמאפשר ליותר אוויר להיכנס למנוע אנחנו נקבל יותר כוח... רק על תצפו לניסים !!!

    פילטר אוויר חלופי (inbox):

    פילטרים אלו עשויים מחומרים שונים מהפילטר המקורי ,אך הם נראים מבחינת הצורה כמו הפילטר המקורי. הם מחליפים את הפילטר המקורי, בקופסא המקורית ויש להם את היתרון שהם ניתנים לניקוי בעזרת חומר מיוחד. לרוב הם יחזיקו מעמד הרבה אחרי המנוע. פילטרים אלו יתנו לכם קצת יותר רעש יניקה וגם יוסיפו לכם כמה סוסים, כ 2 סוסים אם יש לכם מזל.
    הבעיה כאן היא מערכת היניקה המקורית של האוטו. זיכרו, הפילטר החדש עדין מקבל את אותה כמות אוויר כמו הפילטר המקורי. הוא יסנן אותה יותר מהר, אך לא יאפשר כניסת כמות יותר גדולה.
    ההתקנה של פילטר כזה מאוד פשוטה, ואפשר לעשות אותה לבד במספר דקות. הדגמים השונים באים בד"כ ספציפית לאוטו ולדגם מנוע.



  2.  
  3. נושאים אחרונים
  4. R3load מנותק/ת TopGear Beginner
    תאריך הצטרפות
    31.05.2007
    שם פרטי
    יוני
    הודעות
    88
    #2

    פילטר אוויר פתוח:

    כאן המגוון גדול. פילטרים הלו באים בכל הצורות והצבעים, אך העיקרון דומה בכולם : ביטול הצורך בקופסא המקורית שבה יושב הפילטר.
    פילטר זה מותקן בד"כ ישירות לבית המצערת או על צינור שמחובר לבית המצערת.
    כניסת האוויר למנוע בעזרת פילטר כזה לא מוגבלת למידות צינורות היניקה של קופסת האוויר המקורית וכן המגבלה היחידה לכמות האוויר שנכנסת היא גודל המצערת עצמה. כאן גם היתרון וגם החיסרון של הפילטר הפתוח. מצד אחד, אין את המגבלות של קופסת האוויר וכך נכנסת כמות יותר גדולה של אוויר למנוע.
    לעומת זאת, מצד שני, הפילטר מקבל את כל האוויר שלו מתוך תא המנוע במקום מבחוץ וזה אומר שבמקום אוויר קר הוא מקבל אוויר חם שאלול לגרום לאיבודי כוח.
    בהתקנת פילטר כזה צריך לחשוב על המיקום שלו בתוך התא מנוע. אם המיקום הוא בקדמת התא מנוע, באזור שמגיע אליו אוויר קר מבחוץ אז זה בסדר. אם לעומת זאת המיקום הוא באחורי התא מנוע, או ליד סעפת הפליטה או גורם פולט חום אחר, עדיף להימנע מלהתקין את את הפילטר או לחלופין להתקין פילטר חלופי בתוך הקופסא המקורית כנ"ל.
    ישנה גם אופציה שלישית שנדון בא בהמשך.
    בסכ"ה פילטר פתוח מאפשר בכל מקרה כניסת כמות אוויר יותר גדולה למנוע. בהנחה שהפילטר מותקן נכון ניתן לצפות ל כ 3-4 כ"ס תוספת ורעש בולט של יניקה !
    ההתקנה כאן יכולה להיות מסובכת בעיקר בגלל חשיבות מיקום הפילטר ובגלל ביטול קופסת האוויר המקורית שאלול להשאיר אותנו אם כל מיני חישנים וצינורות שאין לנו לאן לחבר אותם. מומלצת פה התקנה מקצועית !!!
    הדגמים השונים באים בד"כ לפי קוטר הצינור שהפילטר מתחבר אליו ולפי הספק המנוע.

    קיט יניקה ישירה (Direct Induction Kit):

    שם מפוצץ למדי למשהו שהוא בעצם פילטר פתוח עם מערכת יניקת אוויר קר.
    ברוב הקיטים המערכת הזאת מסתכמת בצינור מבודד חום ובהוראות איך להעביר את הצינור מקדמת הרכב למיקום של הפילטר כדי לספק לו אוויר קר מחוץ למנוע.
    לאחרונה יצאו לשוק קיטים שמחדשים רעיון ישן. קופסא מיוחדת שבתוכה יושב פילטר פתוח (בצורת קונוס) בעלת שני פתחים. פתח אחד מתחבר ע"י צינור לבית המצערת, והפתח השני מנווט אוויר קר מחוץ למנוע.
    ההבדל פה לעומת הקופסא המקורית זה שקיט כזה משתמש בצנרת מבודדת חום בעלת קוטר יותר גדול מהמקור וכמו כן בפילטר בעל צורה קונית שבד"כ שטח הסינון שלו יותר גדול.
    היתרון בקיטים אלו לעומת פילטר פתוח רגיל, זה שלא משנה המיקום של הפילטר הוא יקבל אוויר קר.
    קיטים אלו מאפשרים לא רק כניסה של כמות יותר גדולה של אוויר למנוע, אלא מאפשרים כניסה של אוויר קר.
    הקיטים בד"כ יקרים יותר ובגלל זה הם גם באים אם כל מיני הצהרות לגבי ההספק שהם מוסיפים. לדעתי המקסימום שניתן, לצפות פה זה 7-5 כ"ס כאשר 7 כ"ס מתיחס לקיטים עם הקופסא.
    ההתקנה של קיט כזה יכולה להיות מסובכת, אך בגלל שקיטים הלו מיוצרים בד"כ ספציפית לפי רכב, הם באים אם הוראות ותמונות מפורטות מאוד. כאן לא תישארו אם צינורות וחישנים שלא ברור לאן לחבר אותם.

    סיכום:

    החלפת הפילטר המקורי בפילטר משופר מומלצת ברוב המקרים.
    נשימה נכונה של המנוע תשפיע משמעותית על הביצועים לכן יש לשים לב שעושים את הבחירה הנכונה. בכל מקרה, על תצפו לניסים ונפלאות !
    פילטר אוויר הוא שיפור שמחמיא לשיפורים נוספים, אך אינו נותן הרבה כשהוא בא לבד.

 

המבקרים מצאו דף זה ע"י חיפוש המילים:

SEO by vBSEO