TGF.co.il - מחקר| משקולות לא פוגעות בגדילה
 
מציג תוצאות 1 עד 3 מתוך 3
עוד |
  • צפיות: 18,641
  • תגובות: 2
  1. StrikE מנותק/ת TopGear Baby
    תאריך הצטרפות
    29.06.2008
    הודעות
    21
    #1

    משקולות לא פוגעות בגדילה / צמיחה / גביהה


    ישראל בודי - Israel Body:
    עבודה עם משקולות בגיל צעיר: למי שאינו בקיא בנושא - חוק הספורט בישראל עודכן בשנה שעברה (2002), וכיום מותיר לקטינים (מתחת לגיל 14) להתאמן במכון-כושר במסגרת של הדרכה צמודה עם מדריך המוכשר לכך באופן רשמי. זאת בעקבות קבלה של מחקרים אנטומיים ופיזיולוגיים רבים, הקובעים חד-משמעית כי עבודה אנאירובית עם משקולות לא פוגעת בצמיחה, נהפוך הוא - - עבודה נכונה אף תעודד צמיחה, וכן תבטיח חוזק ועמידות פוטנציאליים בגיל מאוחר יותר. בשלב של סיום תהליך ההתגרמות של העצמות (העצם מתחילה בעצם כרקמת סחוס, התהליך מתחילבתקופה העוברית ומסתיים בסוף העשור השני. מתקיימת החלפה בין רקמת הסחוס הראשונית לעצם - רקמת הסחוס 'נאכלת', ובחללים שנוצרו נכנסת רקמת העצם) - העצם תתנהג בהתאם לעומס המופעל עליה ("חוק וולף") - עצם לא תגדל לאורכה, אלא בהתאם לעומס המופעל עליה. בתנאי כמובן, שהעומס אינו מתמיד, ושהעומס יעמוד בגבולות פיזיולוגיים. ככל שנעמיס יותר על העצם, היא תגדל טוב יותר. כאשר ילד מתאמן - פוטנציאל צפיפות הטרבקולות(חומר עצם צפוף) שלו תהיה טובה יותר, מה שיבוא לידי ביטוי בגיל מבוגר יותר.

    לסיכום, אימון של ילדים במסגרת מכון כושר הוא מותר ואף מומלץ - כל עוד העומס אינו מתמיד (העצם מקבלת זמן לנוח ולהתחדש), וכן העומס לא חורג מגבולות היכולת הפיזיולוגית של הילד.

    מה כן יפגע בתהליך ההתגרמות של הילד? - תזונה לקויה ביותר וסטרואידים אנאבוליים, אף אל פי שגופינו שם את תהליך ההתגרמות של העצמות בראש סדר העדיפויות שלו.

    לכן, עבודה עם משקולות לא יוצרת 'גמדים' כמו שמשחק הכדורסל לא יוצר 'ענקים'. אלו פונקציות של ענף הספורט המסוים, כמו שלפרטים גבוהים יתרון פיזיקלי בספורט הכדורסל - כך גם יתרון פיזיקלי למרימי המשקולות. ומכאן, לא פלא כי כך גם במציאות: מרימי-המשקולות הטובים בעולם נמוכים ביותר, בעוד שאלופי העולם בכדורסל מתנשאים לגובה של 2 מ' ויותר. הכל תלוי בדרישות הפיזיות של המקצוע, ולפי דבריו של צ'ארלס דארווין: "רק החזק שורד", וכך גם במסגרות ספורט נפוצות.



    Ynet:
    המיתוס: אימון משקולות פוגע בצמיחה לגובה של מתאמנים צעירים.

    האמת: נערים רבים (והוריהם) חוששים מאימון משקולות בגיל ההתבגרות (גיל 14-18), מתוך אמונה שהוא עלול לפגוע בצמיחה לגובה. בפועל, אין קשר בין כובד המשקל, חלק הגוף עליו מתאמנים או תנוחת הגוף בתרגיל לבין פגיעה בצמיחה.

    מדוע, אם כן, מומלץ למתאמנים הצעירים להתאמן בצורה אחראית, מבוקרת והדרגתית, ולא להגזים במינונים ובמשקלים שהם מרימים? רק כדי להימנע מפציעות מיותרות.

    הצמיחה לגובה תיפגע רק במצב הקיצוני והמסוכן שבו המתאמן הצעיר משתמש בסטרואידים אנאבוליים, והיא רק אחת מתופעות הלוואי הרבות (וההרסניות) של סטרואידים אלה.








    שתי כתבות מוינגייט:

    1.
    כאמור, הפגיעה האפשרית בפוטנציאל הצמיחה הסופי של ילדים שמתחילים להתאמן בגיל מוקדם עשויה לנבוע ממאזן קלורי שלילי בגיל ההתבגרות, ואין לה בהכרח קשר לאימוני כוח ולהרמת משקולות בגיל הצעיר. העובדה כי משקולנים רבים הם נמוכים מקורה בהתאמה שבין הגוף לענף: טיפוס גוף כזה מתאים להרמת משקולות כשם שכדורסלן גבוה יצליח יותר בכדורסל - ולא משום שהכדורסל הפך אותו לגבוה.

    אולם במדינות רבות ובמיוחד במזרח אירופה ניתן למצוא ספורטאים צעירים בענפי הכוח שצמיחתם לגובה נעצרה בשל שימוש בסטרואידים אנאבולים ותכשירים שמבוססים על הורמון המין הגברי. מטרת השימוש בחומרים אלו הוא פיתוח כוח ומסת שריר, אולם הוא אסור בשימוש אצל ספורטאים על-פי תקנות הוועד האולימפי הבינלאומי, בין השאר, בגלל היותו בעל תופעות לוואי רבות ומסוכנות. אך התופעה השלילית העיקרית בגיל זה היא ללא ספק סגירת לוחיות הגדילה (קצות העצם שמהן מתבצע תהליך הארכת העצם), תהליך שאינו מאפשר לעצמות להמשיך ולהתארך.

    כיום דווקא מכירים ביתרונות הרבים של אימוני כוח גם לילדים, ואת הגושפנקה החוקית לכך ניתן למצוא בחוק הספורט שעודכן לאחרונה, והוא מתיר גם לקטינים מתחת לגיל 14 להתאמן בחדר הכושר.

    2.
    במשך שנים רבות רווחה הדעה כי אימוני כוח אינם מומלצים לילדים ובני נוער. סברה זו התבססה על כך שאימוני כוח אינם מועילים לילדים לפני גיל ההתבגרות, ועל כך שאימונים אלה עלולים להיות מסוכנים לילדים ולמתבגרים. עד כדי כך רווחה דעה זו, שב- 1994 אושר "חוק מכוני הכושר" אשר, בין היתר, אינו מאפשר לילדים מתחת גיל 14 להתאמן בחדר כושר.

    בעשרים שנים האחרונות התפרסמו עשרות מאמרים מדעיים, שמדגימים שאימוני כוח הם מועילים ובטוחים לילדים ולמתבגרים, בתנאי, כמובן, שהאימונים מתבצעים בהתאם לכללי האימון והבטיחות המקובלים. לפיכך, גם הסעיף בחוק מכוני הכושר, המגביל את גיל המתאמן בחדר הכושר, עומד להשתנות.



    אימוני כוח לילדים ולמתבגרים – התועלת

    הסברה כי אימוני כוח לפני גיל ההתבגרות אינם תורמים לשיפור הכוח השרירי, היתה מבוססת על כך שריכוז הטסטוסטרון (ההורמון הגברי) בדם נמצא ברמות נמוכות מאוד. כמו כן, היו מחקרים מועטים אשר ניסו לבדוק את הנושא ולא הראו שיפור בכוח השרירי של ילדים אחרי תקופת אימונים. עם זאת, מסתבר כי מחקרים אלו היו מאופיינים על-ידי נפח אימונים ו/או עומס אימונים נמוך, דבר המסביר את העובדה שלא נמצאו שינויים מהותיים בכוח השריר.

    מאז מחקרים מוקדמים אלו, יצאו לאור עשרות מחקרים אשר מראים שכאשר נפח האימונים היה בינוני עד גבוה, חל שיפור בכוח השריר אצל מתבגרים, כמו גם אצל ילדים לפני גיל ההתבגרות. לפיכך, ברוב ענפי הספורט, כאשר הילדים מגיעים לרמה גבוהה, משולבים גם אימוני כוח בתוכנית האימונים.


    מספר גורמים עשויים להשפיע על יעילות האימון, כמו נפח האימון, תדירות ועצימות האימון וכן משך ואופי תוכנית האימונים. ברוב המחקרים היתה תדירות האימונים לפחות שלושה אימונים בשבוע, ובהתאם - זו היתה ההמלצה המקובלת בקרב אנשי המקצוע. עם זאת, מספר מועט של מחקרים הצביע על כך שגם שני אימונים בשבוע מספיקים בכדי לשפר את כוח השריר אצל ילדים. ואכן, זו היא ההמלצה היום של הגוף האמריקאי המוביל בתחום רפואת הספורט (American college of Sports Medicine).


    אימוני כוח לילדים ולמתבגרים - בטיחות

    בכל פעילות גופנית טמונה סכנה מסוימת, כולל באימוני כוח. עם זאת, לא קיימת עדות לכך שאימוני כוח הם פחות בטיחותיים מפעילויות אחרות בקרב ילדים ומתבגרים. כמו כן, אין עדות לכך שאימוני כוח אצל ילדים הם פחות בטיחותיים בהשוואה למבוגרים.

    סקר אנגלי על פגיעות ספורט בבני נוער הראה שתדירות הפגיעות הגבוהה ביותר היתה בספורט הרוגבי (0.8פגיעות ל- 100 שעות השתתפות) והנמוכה ביותר היתה בהרמת משקולות ובאימוני משקולות (0.0035 פגיעות ל- 100 שעות השתתפות). הסקר כלל ענפים אחרים כגון כדורגל, אתלטיקה, התעמלות, וטניס. עם זאת, יש להדגיש שכל המורים והמאמנים שעבדו בבתי הספר שנכללו בסקר, עברו הדרכה באימון צעירים.

    בנוסף להשפעת אימוני כוח על כוח השריר, עשויים אימונים אלה להשפיע גם על הביצוע בענפי ספורט שונים, על הרכב רקמות הגוף (מסת שריר, צפיפות עצם), למנוע פגיעות ספורט למיניהן ואף להוות חלק מתוכנית שיקום מפגיעות שונות.





    אתר starmed:
    ...בהקשר זה, מציינת ד"ר קונסטנטיני את האמונה המוטעית שעליה מבוסס החוק (שנמצא בדרך לשינוי), שאוסר על צעירים מתחת לגיל 14 להיכנס לחדרי כושר. על-פי אמונה זו, אימוני כוח מתחת לגיל 14 פוגעים בגדילה.

    ד"ר קונסטנטיני מתנגדת נחרצות לקביעה הזו. לטענתה, פעילות גופנית מול התנגדות בהדרכה מתאימה ובצורה הנכונה, מסייעת לחיזוק עצמות השלד והשרירים, ואינה גורמת לפציעות. מדוע מותר לילד מתחת לגיל 14 לרכב על אופניים, תוך הסתכנות בתאונת דרכים ושאיפת גזים רעילים בכביש, ואסור לו לרכוב על אופניים בחדר כושר? מדוע מותר לילד לרוץ שני ק"מ סביב בית-הספר בתנאי מזג אוויר לא תמיד אופטימליים, ונמנע ממנו לרוץ על מסילה בחדר כושר ממוזג? מדוע מבקשים מילדים לבצע תרגיל כפיפת מרפקים על מתח, תרגיל שכרוך בהרמת משקל גופו (40-50 ק"ג), אך נאסר עליהם לבצע תרגילים עם עומסים של 2-5 ק"ג?

  2.  
  3. נושאים אחרונים
  4. dango94 מנותק/ת TopGear Baby
    תאריך הצטרפות
    09.08.2008
    הודעות
    7
    #2

    שטויות!!!! חבר שלי מרים משקולות מגיל 12 עכשיו הוא 15 והוא 155 ס"מ וההורים שלו ענקיים והוא היה אצל רופא שאמר לו להפסיק להתאמן לפחות שנה!!!

  5. lior12 מנותק/ת מנהל פורום כדורסל לשעבר
    תאריך הצטרפות
    14.05.2008
    שם פרטי
    ליאור
    הודעות
    224
    #3

    זה שמעליי מה שאמרת זה בעיה גנטית או שהוא טמבל שלא יודע להתאמן נכון אז זה פוגע אבל אני בטוח ב100% שחבר שך בגיל 12 לא דחק מעל 100 קילו רק ככה זה היה עוצר לו את הגדילה...

    וכל מה שכתוב למעלה זה נכון זה לא שטויות תאמין לי!

 

המבקרים מצאו דף זה ע"י חיפוש המילים:

SEO by vBSEO