#1

בעל מקצוע? כך תפתח את העסק ואת עצמך


העולם מתפתח, הטכנולוגיה מתקדמת, האנשים דורשים יותר, המחירים מעמירים וההיצע גדל. בימינו אנו, כמות בתי העסק הפעילים בישראל ללא מתחרים, היא אפסית. בשונה משנים עברו, בו עסקים רבים נהנו מבלעדיות ואף מונופול, ישראל של שנת 2015 רוויה בבתי עסק ולכל בית עסק יש מספר לא מבוטל של מתחרים ישירים ועוד בתי עסק רבים הנחשבים מתחרים עקיפים. אין ספק כי מדובר בתחרות לא פשוטה אך כמו בכל תחרות בריאה, יש רק מנצח אחד.


קשה באימונים – קל בקרב

יש לא מעט פתרונות ודרכים, לשפר ולשדרג את העסק שלך ולהעניק לו את היתרון הייחודי שלו על פני המתחרים. אותו יתרון אשר יגרום לכל לקוח פוטנציאלי, לבחור בעסק שלך ולא בשל המתחרה שלך. אין ספק כי לא ניתן להבטיח הצלחה מלאה תמיד, אך כאשר בית עסק אחד מציג יתרון משמעותי על פני בית עסק אחר, הרי שהלקוח לא נותר עיוור לדבר וסביר כי יבחר בבית העסק עם היתרון הטוב והבולט ביותר. כדי להדגיש את חשיבות היתרון העסקי, נתעכב מעט על הנקודה זו ונעזר בדוגמא מוחשית;

מקרה בוחן – מדינת ישראל מחזיקה במספר חברות תקשורת סלולאר, שלוש מהן נחשבות לגדולות מאוד והיתר בשלבי צמיחה. תודות לרפורמות, שבוצעו בעולם הסלולאר, מרבית החברות הגדולות השוו מחירים ביניהן וניתן לומר שהחבילות המוצעות, הן בערך באותו סדר גודל ותנאים. יחד עם זאת, כלל החברות הקטנות יותר, החלו מציעות מחירים נמוכים באופן משמעותי וכידוע הצרכן הישראלי לעיתים נוטה "להתבלבל" אל מול מחיר נמוך. למרות ההבדלים הברורים והחדים, הקיימים בין החברות הגדולות לקטנות, עדיין שלושת החברות הגדולות מצליחות להחזיק בפער משמעותי מבחינת כמות המנויים, ומדוע; יתרון הגודל בשילוב יתרון שירות הלקוחות. לכאורה, אין מדובר בהבדל משמעותי כי כמה פעמים באמת מתקשר לקוח אל מוקדי השירות או משנה לו האם יש 40 נציגי שירות או 20, אך מינוף שני יתרונות אלו שבוצע ומבוצע באופן קבוע על ידי מוקדי שימור הלקוחות, הוא שגורם ללקוח להאמין בהבדל ולסגת מהעסקה המפתה יותר מבחינת עלויות.


ממנפים את בית העסק

אז איך באמת ניתן לייצר את היתרון שיעניק לנו את קהל הלקוחות הגדול יותר? מה על בעל העסק לעשות על מנת להצליח להדגיש את היתרונות שלו אל מול מתחריו? להלן מספר דרכים אפקטיביות.


1. פיתוח מקצועי במסגרת לימודי תעודה – כל אדם באשר הוא, הבוחר להרחיב את אופקיו באמצעות לימודים, הרי שהוא רוכש ידע נוסף, יכולות שלא החזיק בהן קודם ועוד. על בעל עסק, לדאוג באופן תמידי לרמת המקצועיות שלו ולשפרה על בסיס קבוע. ככל שבעל עסק יהיה יותר מקצועי ויותר יבין, הרי שקהל הלקוחות יבחין בכך מיד. יתרון הידע הוא היתרון הגדול ביותר וממנו ניתן לייצר את הרעיונות הטובים ביותר.

2. השקעה בפרסום נכון וממוקד - אין זה סוד כי בעלי עסקים ראוי ויעמידו תקציב פרסומי באופן קבוע, תקציב אשר יצליח להעניק להם את היכולות לפרסם את בית העסק ולהפיץ את השמועה טוב יותר. הקפדה על חלוקת התקציב נכונה והשקעה באפיקי הפרסום המתאימים ומתכתבים על קהל היעד, יעניק יתרון חשיפה גדול מאוד.

לסיכום, כל בית עסק וכל בעל עסק, קטן וגדול, יכול לבצע מספר פעולות על מנת לקדם ולשפר את העסק. לא תמיד מובטחת ההצלחה באופן מיידי אך הניסיון מלמד כי השקעה וחתירה למצויינות, מולידה לא מעט הצלחות והתשואה שלה משתלמת בעתיד.